Wyprawa w Góry Świętokrzyskie

Utworzono dnia 08.10.2015
Czcionka:

To był nasz cudowny dzień!! Dnia 7.05.2015 r. pojechaliśmy  całą klasą na Święty Krzyż. Na początku przywitała nas dość mglista  pogoda, ale szybko się zmieniła w piękną i słoneczną. Ścieżką edukacyjną po Świętokrzyskim Parku Narodowym poprowadził nas pan przewodnik Krzysztof Szwed. Od przewodnika dowiedzieliśmy się mnóstwa ciekawostek o życiu zwierząt, np. takich, że kowalik chodzi głową w dół. Park Świętokrzyski  jest jednym z najstarszych parków w Polsce i jest przepiękny, szczególnie o tej porze roku.  Na Świętym Krzyżu podziwialiśmy widoki i gołoborze. Następnie zobaczyliśmy stację telewizyjną, która ma 157 m! W pobliży klasztoru, mieliśmy krótką przerwę na odpoczynek i zakup pamiątek.  W klasztorze, jeden z nowicjuszy, opowiedział nam historię miejsca i o ojcach Oblatach, którzy prowadzą misje w Afryce. Po obejrzeniu wystawy pamiątek z pobytu na misjach,  weszliśmy na wieżę klasztoru z której podziwialiśmy panoramę naszego regionu. To był niesamowity widok! Po zejściu z wieży  znaleźliśmy się w kaplicy, gdzie całowaliśmy Relikwię Krzyża Chrystusa. Potem zwiedzaliśmy Muzeum Przyrody w którym najbardziej zachwyciły nas wypchane zwierzęta. Następnie znaleźliśmy się na grobie jeńców radzieckich. Na dół wróciliśmy Drogą Królewską, było trochę ślisko, bo w nocy padał deszcz, ale wszyscy doszli szczęśliwie choć niektórzy z małym poślizgiem. W Nowej Słupi jeszcze odbyło się spotkanie ze św. Emerykiem, a legendę o jego wędrówce przypomniał nam kolega Adaś.A stąd już wróciliśmy busem  do Starachowic. Pod opieką pani Eli Kamizeli oraz pani Beaty Wiśniewskiej dotarliśmy pełni wrażeń do domów. Ta wycieczka była wspaniała, ponieważ obfitowała w dużą ilość atrakcji i zabaw :) :)

Michał Wojtal kl.Vai

Wyprawa w Góry Świętokrzyskie

Utworzono dnia 31.05.2015, 21:51

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.